söndag 20 november 2011

Frågor del två

Jag har insett att flexibiliteten och enkelheten hos Facebook är för bra för att inte användas samtidigt som det blir lite arbetssamt/trögt att klippa och klistra in frågor från mejl. Jag har istället ett nytt förslag som jag kommer ta upp i klasserna där vi gör så att vi har ett allmänt evenemang, Fejsmatte, där alla är med. Denna används sparsamt för informationsfrågor och brådskande ärenden (som komplement till pluggnetsidorna). Sedan kommer jag skapa tillfälliga provevenemang som man kan delta i inför proven, med namn som "NV10aProv2" eller "SP10Dhemuppgift". Där kan det bli intensivt och många frågor dagarna före provet, och man kan välja att delta. Jag kommer INTE ta upp information där bortanför uppgiftsfrågor, det kommer gå via pluggnet eller Mattemicke, och jag kommer försöka föra vidare det som kommer frami dessa grupper till alla, men i mån av tid. Jag är beredd att även skapa andra evenemang på elevinitiativ.

Detta tror jag blir den bästa lösningen långsiktigt. Innan vi gör så här kommer jag diskutera det med klassen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar